Els responsables de la Delegació d’Infància i Joventut arrepleguen el Premi Sant Maure 2024
L’acte de lliurament del guardó es va dur a terme el diumenge 2 de febrer durant la celebració de l’Assemblea General de Juniors M.D., celebrada a Utiel
“La Delegació és el fruit de molts anys de treball en els quals sempre s’ha tingut present a Juniors”, va recordar María Sebastián, Delegada Episcopal
“Gràcies a tots els membres de la Comissió Executiva i de la Comissió Diocesana per concedir-nos aquest premi, que per a nosaltres significa molt”, va començar dient el passat diumenge 2 de febrer la Delegada d’Infància i Joventut de l’Arxidiòcesi de València, María Sebastián, en l’acte de lliurament del Premi Sant Maure 2024 a la delegació episcopal que encapçala al costat del Consiliari, D. Sergio Pelarda.
Es tractava d’un guardó molt especial per l’estreta vinculació històrica entre Juniors M.D. i la Delegació. En aquest sentit, tant Sebastián com Pelarda van formar part activa del Moviment, exercint durant anys nombrosos càrrecs de responsabilitat tant en els seus Centres com en les seues Zones. De fet, la jove va començar el discurs d’agraïment recitant la primera frase de l’Oració Juniors (En el començament de la meua joventut, vaig cap a tu, Jesús). Aquestes paraules, “per als quals hui ens posem davant de vosaltres, signifiquen l’inici d’una peregrinació, que comença en Pacte i continua en un estil que marca tota la nostra vida, l’estil de vida de Crist”, va explicar.
“Juniors ha sigut, és i esperem que continue sent durant molts anys el lloc on molts xiquets, adolescents i joves de la nostra Diòcesi es trobaran per primera vegada amb el Senyor. Qui sap si entre els vostres xiquets o vosaltres hi ha algun futur Delegat de Joventut? Qui sap si entre vosaltres o els vostres xiquets hi ha un futur sacerdot, religiós o religiosa, laic entregat totalment a la missió? A les vostres mans està part del creixement en la fe de la nostra Església de València”, va afegir Pelarda.
Davant al voltant de dos-cents Educadors i Educadores, tots dos van tindre molt present la labor desenvolupada en la Delegació pels seus antecessors. En la seua opinió, “és un reconeixement, sobretot, a D. Virgilio González, D. Óscar Benavent, D. Edgar Esteve i tants i tants delegats que al llarg dels anys han passat per la Delegació i han trobat en Juniors un pilar fonamental”. I, per a concloure, van assegurar que “en el fons, aquest premi no és nostre, aquest premi és vostre, perquè la Delegació d’Infància i Joventut la formeu vosaltres, tots els joves de la nostra Diòcesi”
En eixe “vostre”, i parafrasejant els Principis de Vida Juniors, incloïen a “tots aquells que cada cap de setmana vos esforceu per a anunciar l’Evangeli a temps i a destemps”; “els que viviu en la veritat, que és Crist, per a ser cada dia més lliures”; “aquells que defenseu la justícia, enmig d’un món injust, i lluiteu per un món nou, en el qual Crist ens ha fet germans”; “aquells que practiqueu la misericòrdia i sou comprensius amb els altres i exigents amb vosaltres mateixos”; i “aquells que cada setmana acudiu a l’eucaristia i a les formacions per a enfortir el vostre esperit i posar-vos al servei de Jesús i dels germans”.
Premi Sant Maure
El Premi Sant Maure, atorgat per Juniors M.D., va nàixer en 2009 per a homenatjar persones i institucions amb valors alineats amb els quals es promouen des del Moviment, reconeixent el treball realitzat desinteressadament en pro de la infància, l’adolescència i la joventut. En l’anterior edició, la de 2023, el guardó va recaure en la figura de l’Eminentíssim i Reverendíssim Senyor Cardenal Carlos Osoro.