Després d’una dècada sense quasi canvis, Juniors M.D. renova per complet la seua pàgina web -disponible en www.juniorsmd.org– per a convertir-la en un espai més útil per a les persones usuàries. El principal punt de trobada del Moviment en Internet, juntament amb els perfils en xarxes socials, es transforma per a oferir tota la informació relacionada amb la seua activitat en un format més clar, visual i adaptat a les noves necessitats.
L’empresa Granissat Estudi Creatiu, amb seu a la ciutat de València, ha sigut l’encarregada de dur a terme el projecte, en el qual la portada és, per als seus creadors, una de les seccions “que té el pes visual més fort”. “La home és una pàgina superpotent on vam posar molts esforços”, explica Josep Olmos, cofundador i coordinador de projectes de Granissat.
En ella s’explica de manera resumida què és Juniors M.D. i apareixen una sèrie de blocs a través dels quals accedir a algunes de les seccions més importants, com són els Recursos, el Projecte Educatiu Juniors, la Campanya Diocesana i l’apartat dedicat a Juniors Escola d’Animadors. A més, arreplega les últimes notícies publicades, algunes fotografies i testimonis de persones que han participat en activitats destacades.
“Hem reorganitzat el contingut perquè siga més senzill trobar-ho tot”
Però la transformació és total i aplega al conjunt de continguts a l’abast de les persones usuàries. Una de les novetats que s’incorporen és el mapa de Centres Juniors, una eina que permet buscar la ubicació de totes les parròquies en les quals està present el Moviment i que inclou una fitxa amb enllaços a informació de contacte mes rellevant, com el correu electrònic i les xarxes socials.
“Hem reorganitzat el contingut perquè siga més senzill trobar-ho tot. Ha sigut un procés llarg, perquè calia repensar-ho tot i donar-li forma, però crec que al final hem aconseguit donar-li vida i fer-la més moderna. Esperem que agrade, que els seus usuaris i usuàries ens facen arribar aquestes primeres setmanes les seues opinions i suggeriments i que ens informen de possibles errors de funcionament que puguen trobar”, comenta el Vicepresident d’Acció Social, Marcos Moner.
En l’apartat dedicat als cursos de Juniors Escola d’Animadors s’ha distribuït el contingut diferenciant la Formació Bàsica de la Formació Permanent. D’aquesta manera, per als cursos de MAT i DAT s’han col·locat dues grans finestres amb tota la informació relacionada i els enllaços a les fitxes que cal emplenar per a les diferents gestions, mentre que per als cursos de Formació Permanent s’ha optat per ordenar les activitats en forma d’agenda, des de la qual és possible inscriure’s a les sessions.
De la mateixa forma, s’ha establit una secció amb una agenda general per a iniciatives promogudes des de les diferents àrees del Moviment. En aquest cas, també és possible afegir activitats al calendari de Google dels usuaris i les usuàries amb només fer clic en el botó creat per a això.
Josep Olmos considera que el resultat d’aquest treball ha sigut un lloc web “actual, funcional i atractiu; però sobretot molt Juniors MD” i assegura que “un dels processos més complicats en aquest projecte ha sigut encaixar tota la informació necessària dins d’un web més lleuger i pràctic, sense perdre continguts”.
“Com conten des de ‘Granissat’, la premissa més important era fer un web que tinguera veu pròpia i parlara un llenguatge actual; i esperem haver-ho aconseguit. Ara és el moment que tot aquell que estiga interessat en el que fem entre i el gaudisca, perquè és seu”, conclou Marcos Moner.